Власний особистісний і педагогічний портрет

17.12.2014 12:13

Місце роботи : Студінська загальносвітня школа І-ІІ ступенів Калуської районної ради Івано-Франківської області; Україна, Івано-Франківська область, Калуський р-н, с.Студінка, вул. Шевченка, 2а; (03472)90285 ; studinka@meta.ua

   Посада : вчитель образотворчого мистецтва

   Педагогічний стаж роботи : 14 років

   Кваліфікаційна категорія : спеціаліст вищої категорії
 

   Педагогічне кредо : ,,Ставитися до учня як до особистості , надавати йому змогу саморозвиватися, враховувати його можливості, особливості, здібності ”.

   Інноваційні форми роботи та технології

В умовах особистісно-зорієнтованого підходу до навчання не учень повинен пристосовуватися до стилю роботи вчителя, а вчитель зі своїм ,,арсеналом” форм, методів і засобів повинен знайти особистий підхід до учня. Тому у своїй роботі я застосовую такі форми уроків : урок – діалог, урок - диспут, урок – знайомство, урок – панорама ідей, урок «Що? Де? Коли?», урок – конкурс, урок – екскурсія, урок – казка, урок – картинна галерея… Уроки для учнів є цікавими, коли вони є різноманітними. Тому на кожному уроці ми виконуємо те чи інше завдання різними техніками, повторюючи попередній теоретичний матеріал, відгадуємо кросворди, ребуси, зашифровані слова, виправляємо помилки… При викладенні нового матеріалу задаю дітям питання, які активізують мислення: «Де можна застосувати той чи інший виріб?», «Як ви собі уявляєте той чи інший процес?», «Що отримаємо, якщо зробимо навпаки?». На уроках використовую  різні  ігрові моменти, мозаїку, незакінчені речення, проблемні ситуації. Щоб навчання в максимальній мірі сприяло розвитку учнів, пропоную  дітям випереджаючі завдання, які учні можуть виконати, застосовуючи інформаційні технології. Стараюсь, щоб на кожному уроці панувала атмосфера творчості, атмосфера співпраці вчителя та учнів.

Власний особистісний і педагогічний портрет .Кожна людина, яка б вона цілеспрямована, сильна не була, прагне до досконалості,  до краси.  Їй потрібне те життєдайне джерело, яке б наповнювало душу енергією,  розум – мудрістю,  а життя – красою. Тому саме мистецтво є тим пензликом з яскравою фарбою, що якнайкраще замальовує сумні моменти нашого життя.  Адже завдяки мистецтву ми можемо захоплено слухати чарівну музику,  споглядати шедеври  живопису та декоративно-прикладного мистецтва, сміятися і плакати над долею улюблених героїв, зачитуватися натхненними поетичними рядками… До цієї краси ми, вчителі, повинні залучати своїх учнів.Навчання  у школі  складне… Іноді воно викликає захоплення і цікавість, іноді сльози і обурення. Тому моїм завданням є навчити дітей відтворювати навколишній світ, творчо мислити, уявляти, розвивати почуття доброзичливості,  а також позбуватись негативних емоцій та переживань. Робота вчителя складна. Як садівник доглядає молоді саджанці , так і я допомагаю учням тягнутися до світла знань, бо вірю, що вони виростуть мудрими і творчими, здатними утверджувати і примножувати добро. Особистим прикладом, поведінкою, способом життя намагаюсь побудувати такі взаємовідносини у шкільному колективі, щоб кожна дитина відчула свою значущість, потрібність,  адже кожен учень – це  унікальна особистість із своїми перевагами та недоліками.  Не примушувати, а переконувати; не керувати, а організовувати; не обмежувати, а надавати свободу вибору – ось моє професійне кредо.  Мої вихованці є моїми однодумцями, вони – творці власних життєвих успіхів і перемог.Вчителем образотворчого мистецтва в Студінській школі працюю 14 років. У народі кажуть, що педагогом треба народитися. Особливо це стосується вчителя образотворчого мистецтва. Бути ним без покликання і таланту неможливо. Адже для успішного керівництва образотворчою діяльністю школярів вчитель повинен сам добре володіти майстерністю в різних видах і жанрах образотворчого мистецтва, добре знати теорію і методику свого предмета, уміти працювати з різними художніми матеріалами. Тому я ніколи не зупиняюсь на досягнутому, стараюсь відповідати сучасності та змінам у системі реформування освіти, намагаюсь бути прикладом для дітей в усьому. Творчого учня виховує лише творчий учитель.

 

Така дісталась нам робота.

Є в ній і радість, та є й турбота,

є вічний пошук, безсонні ночі,

та гріють душу дитячі очі.

Можу з впевненістю сказати, що я люблю свою професію!